Showing 1 - 10 of 14
In a qualitative leadership study conducted in the German-speaking part of Switzerland, the issues of authenticity and integrity were found to be of central importance in practitioners' narrations concerning leadership. This paper uses qualitative data to illustrate what authentic leadership...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009212625
Die Diskussionen zum Shareholder Value haben die Zielvorstellungen der Unternehmen seit Beginn der 90er Jahre neu akzentuiert. Neben den üblichen Umsatz- und Gewinnzielen rückt die nachhaltige Steigerung des Unternehmenswertes in den Mittelpunkt der Unternehmensführung. In "Wertorientierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013513646
Klienten und Berater haben unterschiedliche Bilder und Vorstellungenüber Beratungsprozesse. Diese unausgesprochenen Bilder sind handlungsleitend und damit von zentraler Bedeutung für die Arbeitsbeziehung und die Erfolgschancen in der Beratung. Aufgrund ihrer empirischen Forschung ermitteln die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515602
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011525416
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011490951
This article presents the results of a qualitative research project aimed at examining how Human Resource (HR) practitioners interpret HR strategy and strategic change. We will illustrate how they develop HR strategy by relying on a system of shared practices which, in turn, constitute the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009674128
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012609284
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011583235
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011650358
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011815572