Showing 1 - 10 of 1,198
Dieses Buch liefert Anfängern einen leichten Einstieg in SPSS und dient erfahrenen Nutzern (auch früherer Programmversionen) zugleich als hervorragendes Nachschlagewerk. Die Nutzung des Buchs ist dabei weitgehend ohne mathematische Vorkenntnisse möglich. Die Methoden und deren Anwendung mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011552445
'The Handbook of Measurement' is a methodological resource which draws together contributions from the authors of the classic works in measurement studies of the past 25 years. It covers all core issues of measurement, with each chapter focusing on a different element
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013208226
Das Statistik-Lehrbuch für das sozialwissenschaftliche Studium! …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014509435
Faktorenanalysen sind ein elementarer Bestandteil der sozialwissenschaftlichen Forschung. Als dimensionsreduzierendes Verfahren dienen sie häufig dazu, wenige, theoretisch gut interpretierbare Konstrukte auszumachen, die den Zusammenhang zwischen einer Vielzahl beobachtbarer Variablen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015055157
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012025170
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011482722
Contents: 1. Introduction to the field guide for research in community settings: Tools, methods, challenges and strategies / M. Rezaul Islam, Niaz Ahmed Khan, Siti Hajar Abu Bakar Ah, Haris Abd Wahab and Mashitah Binti Hamidi -- 2. Challenges and solutions for collecting data in health research:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012544642
Drawing together a wealth of research methods knowledge gained by trust researchers into one essential volume, this book provides an authoritative in-depth consideration of quantitative and qualitative methods for empirical study of trust in the social sciences. This second edition of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012652519
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012629731
What is power? why is power important? -- Chi-square and tests for proportions -- Independent samples and paired t-tests -- Correlations and differences between correlations -- Between subjects anova (one and two factors) -- Within-subjects designs with anova and linear mixed models -- Mixed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013180325