Showing 1 - 10 of 13
Elektronischer Sport – Historische Entwicklung und aktuelle Fragestellungen -- Die wirtschaftliche Perspektive des E-Sports -- E-Sport in Deutschland: Eine Betrachtung aus Perspektive des game – Verband der deutschen Games-Branche e. V. -- (E-)Sport im rechtlichen Sinne und privatrechtliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013210133
1. Games and simulations in training : factors to consider when designing for adult learners / Courtney Uram, Diane Wilcox, Jane Thall -- 2. Explaining the educational power of games / Timo Lainema, Eeli Saarinen -- 3. Educational simulations : learning from the past and ensuring success in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011726799
Einführung: Die Entwicklung des eSports -- Die wirtschaftliche Perspektive des eSports -- eSport-Perspektiven aus der Sicht der Games-Wirtschaft -- Rechtliche Aspekte des eSports -- Kommunikation im eSport -- Sponsoring im eSport -- Kundenwerte im eSport -- Die mediale Rezeption von eSport --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403015
Eine kleine Geschichte des Spieles (Einführung) -- Das Spiel -- Der Zufall -- Der Kommerz -- ANHANG -- 8-Punkte-Checkliste für Jahrmarktspielgeräte -- Gesetze und Verordnungen zum Glücksspiel -- Checkliste zur Charakterisierung eines Spiels -- Größen zur Beschreibung der Wirkung eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019616
Introduction -- A RECIPE for Meaningful Gamification -- Studying Gamification: the Effect of Rewards and Incentives on Motivation -- A Conceptual Framework for Gamification Measurement -- Implementing Game Design in Gamification -- Applied Behavioral Economics: A Game Designer’s Perspective --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014495461
Spiele, die in unterhaltsamer Form der Werbung dienen, die sog. Advergames, sind mittlerweile zu einer gängigen Praxis geworden. Martin Waiguny untersucht, welche Wirkungen Advergames auf Kinder haben und zeigt auf, wie sich dies auch in Verhaltensabsichten und im Verhalten äußert. Der Autor...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425256
This book is dedicated to applied gamification in the areas of education and business, while also covering pitfalls to avoid and guidelines needed to successfully implement for a project. Using different theoretical backgrounds from various areas including behavioral economics, game theory, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014415899
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012157309
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012649133