Showing 1 - 10 of 129,230
Verbraucherwissenschaften und Verbraucherpolitik: Ausgangslage und Rahmenbedingungen -- Die wichtigsten Problem …-/Bedarfsfelder - Arenen der Verbraucherwissenschaften und Verbraucherpolitik -- Die wichtigsten Institutionen, Organisationen und Akteure … -- Ausblick: Zukunft der Verbraucherwissenschaften und Verbraucherpolitik. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020234
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011528721
Verbraucherforschung und die Verbraucherpolitik? / Nina Tröger -- Konsum im Fokus der Alltags- und Lebensökonomie / Michael …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011528598
Das Thema Einkaufsstress von Konsumenten ist für den Handel von hoher Bedeutung. Carmen-Maria Albrecht entwickelt ein Instrument zur Messung von Einkaufsstress, untersucht geschäfts-, sortiments- und verkäuferspezifische Faktoren, die Einkaufsstress im Einzelhandelsgeschäft auslösen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425010
pt. I. Theoretical and methodological perspectives on consumption -- pt. II. Consumers and markets : introduction -- pt. III. Global challenges in consumption : introduction -- pt. IV. Politics and policies of consumption : introduction -- pt. V. Consumption and social divisions : introduction...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013181493
'There have been some exciting developments in choice modeling, but much of this work is only accessible to those attending conferences like the International Choice Modeling Conference where researchers from many different fields can share their work. This Handbook brings the best of this new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011851705
Wer behauptet, das Geschehen auf den Märkten und speziell in der Werbung sei ?alles nur Psychologie?, braucht kaum Widerspruch zu fürchten. Die psychologischen Anteile im Marktgeschehen werden oft als die entscheidenden bezeichnet und diese wirken praktisch auf allen Ebenen: bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014006194
Verbraucherverhalten gefördert werden kann. Ökonomische Grundlagen über Kosten und Nutzen ökologischen Handelns auf der einen Seite …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402021
Foreword: the bright side of social media / Ashesh Mukherjee -- Foreword: the dark side of social media / Leyland Pitt -- A framework for the dark side of social media -- A framework for the dark side of social media : from digital drama to digital over-engagement / Angeline Close Scheinbaum --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013180035
Marketing, Journal of Retailing and Consumer Services, Journal of Research for Consumers, Marketing Theory, and Technovation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398189