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Purpose: This article reports on the background, the conceptual ideas and the lessons learned from over more than 20 years of IC Statements and Management with a country focus on Germany and some international developments. It calls for an integrated management approach for IC and offers case...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012541078
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Die Autoren erläutern in der 2., vollständig überarbeiteten und aktualisierten Auflage dieses essentials kompakt die Anforderungen der neu entwickelten ISO 45001 an ein „Managementsystem für Sicherheit und Gesundheit bei der Arbeit“ (SGA-MS). Anhand praktischer Beispiele geben sie...
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Wesen, Arten und Planung von Audits -- Durchführung eines Audits -- Zertifizierungsverfahren -- Besonderheiten von Validierungsverfahren nach EMAS -- Qualifikationsanforderungen an Auditoren -- Methodische Aspekte der Auditierung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020432
Jana Brauweiler, Anke Zenker-Hoffmann sowie Markus Will erläutern die Normanforderungen der ISO 14001 gemäß dem Managementkreislauf Plan-Do-Check-Act (PDCA) und geben mittels erprobter Checklisten und Formblätter konkrete praktische Umsetzungshinweise zu deren Erfüllung im Unternehmen. Auf...
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Managementsysteme nach der High Level Structure -- Anforderungen an Umweltmanagementsysteme nach ISO 14001:2015 -- Kontext der Organisation -- Führung im Umweltmanagementsystem -- Planung und Unterstützung -- Betrieb und Leistungsbewertung -- Kontinuierliche Verbesserung.
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Purpose – Small and medium‐sized companies (SMEs) have started to generate intellectual capital (IC) reports in order to enhance their management and corporate reporting. While the impact of a better management is quite clear, it is still unclear if an IC report has any impact on the rating...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014875529
Based on the findings of an empirical study among communication executives in 11 multinational companies we propose an increasingly integrated approach to corporate branding. Key aspects which support our claim are the growing importance of the financial community, the augmenting skills shortage...
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