Showing 1 - 10 of 20
und aufgezeigt wird, warum Regionen trotz ihrer peripheren Lage durch ein hohes Wirtschaftswachstum und eine weit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003485507
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000857626
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009552097
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009561024
[...] Neben der spezifisch verkehrswissenschaftlichen und raumordnerischen Sicht wurde auch die verhaltenswissenschaftliche Perspektive zum Problem der Mobilität an Grenzen vertieft. Der Blick auf ausgewählte Problemsituationen an den hoch belasteten Grenzen, beispielsweise zur Schweiz, zu den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003399770
Implemented by a joint initiative of ARL and DATAR (Délégation à l'Aménagement du Territoire et à l'Action Régionale) an international group of experts elaborated the Vision encompassing the shift from a sectoral, i.e. pure agricultural policy of today, to a territorial policy for rural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001790274
The global implications of a switch to hydrogen (H2) are far-reaching, as hydrogen will, at least in part, gradually replace the oil and gas trade, and new international trade flows will emerge. In addition, hydrogen will transform the industry, and its use will have disruptive effects that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012800408
The Orient/East-Med Corridor is a key north-south transport corridor for Europe. Over its length of more than 2,500 km, it connects the seaports of northern Germany with the Danube ports and Greek seaports. Seven capitals of EU member states are directly interlinked by the Corridor. At present...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012145352