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Is time-varying firm-level uncertainty a major cause or amplifier of the business cycle? This paper investigates this question in the context of a heterogeneousfirm RBC model with persistent firm-level productivity shocks and lumpy capital adjustment, where cyclical changes in uncertainty...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005059021
Using a unique German firm-level data set, this paper is the first to jointly study the cyclical properties of the cross-sections of firm-level real value added and Solow residual innovations, as well as capital and employment adjustment. We find two new business cycle facts: 1) The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005059026
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004767681
The authors model trading by foreign and domestic investors in developed-country equity markets. The key assumptions are that (i) both the foreign and domestic investor populations contain investors of different sophistication, and (ii) investor sophistication matters for performance in both...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005162420
Produkt- und Markenpiraterie haben sich zu einem weltweiten und stetig wachsenden Phänomen entwickelt. Neben den Originalherstellern, den Fälschern und dem Staat spielen Kunden, da diese die letztendliche Kaufentscheidung treffen, eine wichtige Rolle bei der Hervorbringung und der Bekämpfung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010980577
China gilt neben Russland als Hauptakteur bei der Verletzung von geistigem Eigentum. Als Hauptprobleme werden die Nichteinhaltung internationaler Verträge, das Fehlen von rechtlichen Durchsetzungsmöglichkeiten sowie die eingeschränkte Freiheit der Medien in der Berichterstattung genannt. Auch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010980587
Die Volksrepublik China gilt neben Russland als Hauptakteur bei der Verletzung von geistigem Eigentum. Als Hauptprobleme werden die Nichteinhaltung internationaler Verträge, das Fehlen von rechtlichen Durchsetzungsmöglichkeiten sowie die eingeschränkte Freiheit der Medien in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010980589
Unternehmen stehen im Wettbewerb vor der Herausforderung, permanent neue Produkte hervorbringen zu müssen. Zudem sind für den Erhalt der Wettbewerbsposition kontinuierliche Qualitätsverbesserungen im bestehenden Produktangebot und in den Wertschöpfungsprozessen erforderlich. Ausgangspunkt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010980590