//--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Research Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~institution:"Centre for Economic Research <Dublin>"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
Smoking, Discount Rates, and R...
Similar by subject
Narrow search
Delete all filters
| 1 applied filter
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Bildungsertrag
7
Returns to education
7
Frauen
3
Großbritannien
3
Ireland
3
Irland
3
Rauchen
3
Smoking
3
United Kingdom
3
Women
3
Bildungsniveau
2
Educational achievement
2
Tabaksteuer
2
Theorie
2
Theory
2
Tobacco tax
2
Alcohol consumption
1
Alkoholkonsum
1
Analphabetismus
1
Arbeitsproduktivität
1
Bildungsinvestition
1
Comparison
1
Dienstleistungsqualität
1
Duration analysis
1
Heteroscedasticity
1
Heteroskedastizität
1
Higher education institution
1
Hochschule
1
Human capital investment
1
Illiteracy
1
Labour productivity
1
Lohnniveau
1
Measurement
1
Messung
1
OECD countries
1
OECD-Staaten
1
Occupational qualification
1
Probit model
1
Probit-Modell
1
Product quality
1
more ...
less ...
Type of publication
All
Book / Working Paper
10
Type of publication (narrower categories)
All
Arbeitspapier
10
Working Paper
10
Graue Literatur
7
Non-commercial literature
7
Language
All
English
10
Author
All
Chevalier, Arnaud
3
Madden, David
3
Denny, Kevin
2
Harmon, Colm
2
Hogan, Vincent
2
O'Sullivan, Vincent
2
Walker, Ian
2
Conlon, Gavan
1
Dolton, Peter J.
1
Levacic, Ros
1
Rigobón, Roberto
1
Zhu, Yu
1
more ...
less ...
Institution
All
Centre for Economic Research <Dublin>
Institute for the Study of Labor (IZA)
1,278
National Bureau of Economic Research
883
Österreichisches Institut für Wirtschaftsforschung
878
Volkswirtschaftliche Fakultät, Ludwig-Maximilians-Universität München
510
National Bureau of Economic Research (NBER)
422
C.E.P.R. Discussion Papers
338
Österreich / Statistisches Zentralamt
272
Statistik Austria
250
International Monetary Fund (IMF)
188
OECD
165
Österreich
153
Arbeitsmarktservice Österreich
129
Oesterreichische Nationalbank
125
Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung (ZEW)
114
London School of Economics (LSE)
104
CESifo
103
Kammer für Arbeiter und Angestellte für Wien
102
Centre for Economic Performance, LSE
90
International Monetary Fund
90
Österreichisches Institut für Raumplanung
88
Österreich / Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie
84
EconWPA
83
Institut für Höhere Studien
83
Université Paris-Dauphine (Paris IX)
83
Österreich / Rechnungshof
83
Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB)
78
Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit <Bonn>
75
Forschungsbasierte Infrastruktureinrichtung "Sozio-oekonomisches Panel (SOEP)", DIW Berlin (Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung)
74
Springer Fachmedien Wiesbaden
74
Österreich / Bundesministerium für Finanzen
74
Österreichischen Statistischen Zentralamt
73
Wirtschaftskammer Österreich
72
Vancouver School of Economics
67
Salzburger Institut für Raumforschung
62
Tinbergen Instituut
62
Kammer für Arbeiter und Angestellte für Wien / Abteilung Wirtschaftswissenschaft und Statistik
58
Österreich / Bundesministerium für Arbeit, Soziales und Konsumentenschutz
58
DIW Berlin (Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung)
55
Research School of Economics, College of Business and Economics
54
Bundeskammer für Arbeiter und Angestellte
53
more ...
less ...
Published in...
All
Working paper series
10
Source
All
ECONIS (ZBW)
10
Showing
1
-
10
of
10
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
Can education compensate for low ability? : Evidence from British data
Denny, Kevin
(
contributor
);
O'Sullivan, Vincent
(
contributor
)
-
2004
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002089858
Saved in:
2
Education choice under uncertainty and public policy
Hogan, Vincent
(
contributor
);
Walker, Ian
(
contributor
)
-
2003
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001726497
Saved in:
3
Does education raise productivity, or just reflect it?
Chevalier, Arnaud
;
Harmon, Colm
;
Walker, Ian
;
Zhu, Yu
-
2003
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001726500
Saved in:
4
Using heteroscedasticity to estimate the returns to education
Hogan, Vincent
(
contributor
);
Rigobón, Roberto
(
contributor
)
-
2003
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001726509
Saved in:
5
School quality and effectiveness
Chevalier, Arnaud
(
contributor
); …
-
2004
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002045044
Saved in:
6
Functional literacy, educational attainment and earnings : a multi-country comparison
Denny, Kevin
(
contributor
);
Harmon, Colm
(
contributor
); …
-
2003
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002028623
Saved in:
7
Does it pay to attend a prestigious university?
Chevalier, Arnaud
(
contributor
);
Conlon, Gavan
(
contributor
)
-
2003
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002028626
Saved in:
8
Smoke and strong whiskey : factors influencing female smoking and drinking in Ireland
Madden, David
(
contributor
)
-
2002
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001710070
Saved in:
9
Do tobacco taxes influence starting and quitting smoking? A discrete choice approach using evidence from a sample of Irish women
Madden, David
(
contributor
)
-
2002
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001710079
Saved in:
10
Do tobacco taxes influence starting and quitting smoking? A duration analysis approach using evidence from a sample of Irish women
Madden, David
(
contributor
)
-
2002
-
[Elektronische Ressource]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001710083
Saved in:
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->