Showing 1 - 10 of 32
Die Beschwerdeführer auf Lebensmittelklarheit spiegeln ein schwer nachvollziehbares Verbraucherverhalten wider: Führt ein niedriger Involvementgrad bei Lebensmitteln zu einer verminderten Wahrnehmung von Produktinformationen und einer damit verbundenen Einsparung der knappen Ressource Zeit,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069540
Der Anbau von Lebensmitteln im heimischen Garten, auf Pachtflächen, in Schrebergärten oder Communal Gardens erfreut sich ungeahnter Beliebtheit. Neuere empirische Arbeiten weisen darauf hin, dass Obst- und Gemüseanbau, Kleintierhaltung und Hausschlachtungen jenseits der großstädtischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070469
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326483
Due to its high resource use and negative impacts on the environment (e.g. climate effects and land-use intensity) the production of animal-based food products is increasingly criticized. Moreover, high consumption of meat is linked with negative impacts on consumer health. In light of these...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069520
capacity and there are certain barriers for the agricultural bioenergy sector to overcome potentially critical states. Policy …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326527
This study relates social-demographic characteristics of Vietnamese households to their consumption of meat. Tobit models are estimated drawing on the latest Vietnamese Household Living Standard Survey in 2010 (VHLSS 2010). The analysis of demand for pork and poultry in Vietnamese households...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010913310
This study employs a choice experiment approach to investigate consumers’ preferences and WTP for organic food products. We use mixed logit models to examine preference heterogeneity. The results revealed significant heterogeneity in preferences for organic apples, milk, and beef product...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010913316
Viele Verbraucher interessieren sich für die Qualität von Lebensmitteln und deren Eigen-schaften und Zusammensetzung. Wichtige Schlüsselinformationen über die Beschaffenheit eines Produktes können Verbraucher auf der Verpackung von Produkten finden. Solch eine Information kann die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069809
The market for beer in Germany is special for many reasons, e.g. the purity law, the large number of breweries, or consumers who are highly loyal to local brands. To what extent brand loyalty affects spatial pricing strategies, is the main question of this article. We employ weekly retail...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070496
Die Qualitätsbeurteilung von Wein stellt für Verbraucher beim Kauf eine besondere Herausforderung dar. In dieser Untersuchung wurden die Präferenzen von Konsumenten von Öko-Lebensmitteln für Wein analysiert, um die relative Bedeutung verschiedener Produkteigenschaften für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070502