Showing 1 - 10 of 82
"Der Alltag von Medienbetrieben wird in der BWL-Standardliteratur nicht thematisiert, und die Literatur zum Medienmanagement verzichtet auf die Darstellung betriebswirtschaftlich notwendiger Berechnungen. Deswegen haben viele Studierende medienorientierter Studiengänge Schwierigkeiten, mit den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014482517
"Der Alltag von Medienbetrieben wird in der BWL-Standardliteratur nicht thematisiert, und die Literatur zum Medienmanagement verzichtet auf die Darstellung betriebswirtschaftlich notwendiger Berechnungen. Deswegen haben viele Studierende medienorientierter Studiengänge Schwierigkeiten, mit den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011539395
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012630967
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012261667
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011380517
Das Management von Forschung und Entwicklung ist eine der wichtigsten unternehmerischen Funktionen, insbesondere in technologieorientierten Branchen. Vor diesem Hintergrund bietet dieses Buch einen umfassenden Überblick aller strategischen, operativen und taktischen Maßnahmen, die für ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014550439
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011920926
"After 1945, BMW began its steady rise to become a global corporation. Based on source materials and her personal expertise, Annika Biss describes BMW's internationalization strategies and places them in a larger historical context. She thus illuminates BMW's international marketing history,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011642171
In the 1960s and 1970s, oil supplies were a source of international political conflict. Major oil companies, such as Exxon, Shell, and BP were key actors in this conflict. With their vertical, multinational structures, they dominated production and trade. The study examines their strategies and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011980883