Showing 1 - 10 of 77
Unternehmensethik, Nachhaltigkeit, CSR oder Bio - viele Unternehmen verlieren den Überblick. Im Buch wird der Konflikt zwischen kurzfristiger Gewinnorientierung einerseits sowie Glaubwürdigkeit und gesellschaftlicher Verantwortung andererseits aufgegriffen und durch das Modell des fairen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010215426
In the 1960s and 1970s, oil supplies were a source of international political conflict. Major oil companies, such as Exxon, Shell, and BP were key actors in this conflict. With their vertical, multinational structures, they dominated production and trade. The study examines their strategies and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011980883
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011772806
"After 1945, BMW began its steady rise to become a global corporation. Based on source materials and her personal expertise, Annika Biss describes BMW's internationalization strategies and places them in a larger historical context. She thus illuminates BMW's international marketing history,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011642171
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011373392
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011434197
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011452876
"Der Alltag von Medienbetrieben wird in der BWL-Standardliteratur nicht thematisiert, und die Literatur zum Medienmanagement verzichtet auf die Darstellung betriebswirtschaftlich notwendiger Berechnungen. Deswegen haben viele Studierende medienorientierter Studiengänge Schwierigkeiten, mit den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011539395
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011566376
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011566406