Showing 1 - 10 of 18
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011668606
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012103821
Wie hoch sind die durch den Verkehr in der Schweiz verursachten Kosten, wie sind sie entstanden und wer hat sie übernommen? Die vorliegende Publikation beantwortet diese und weitere Fragen für den motorisierten Strassen- und Schienenverkehr, den Langsamverkehr, die Luftfahrt sowie erstmals...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012103825
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014267175
Der demografische Wandel beeinflusst nicht nur die Bevölkerungsentwicklung, sondern mittelbar auch die Perspektiven des ÖPNV und der standortgebundenen Versorgung mit Daseinsvorsorgeinfrastrukturen. In dem Projekt wurde das Hauptaugenmerk auf die Daseinsvorsorgebereiche Schulen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011420542
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011576530
Seitdem ein Grundsatz zur Daseinsvorsorge im Raumordnungsgesetz (ROG) aufgenommen wurde und die Leitbilder und Handlungsstrategien für die Raumentwicklung ein konkretes Leitbild zur Sicherung der Daseinsvorsorge vorgeben, haben Aktivitäten der Regionalplanung zur Sicherung der Daseinsvorsorge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011669627
This paper addresses the two-way implication between punctuality level of public transport and commuter behavior. We consider a modal competition between public transport and an alternative mode. Commuters may choose different strategies to minimize their journey cost. In particular, when the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010930068
Dynamic capabilities have been discussed as a way to achieve competitive advantage. However, research on the building of dynamic capabilities is still scarce. This article tackles the issue of potential federative guidance to manage this building and illustrates it through the low cost approach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010899042
This paper addresses the two-way implication between punctuality level of public transport and commuter behavior. We consider a modal competition between public transport and an alternative mode. Commuters may choose different strategies to minimize their journey cost. In particular, when the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010899645