Showing 1 - 10 of 10
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000508355
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011519898
Auf dem Mediamarkt wird Werbeträgerleistung (Anzeigen, Werbespots usw.) gehandelt. Meist beraten Werbeagenturen die werbungtreibenden Unternehmen bei Auswahl und Einsatz der Werbeträgerleistung sowie bei der Abwicklung der an die Medienunternehmen erteilten Schaltaufträge. Die Arbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001595428
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001801376
Die Optimierung stochastischer Dispositionsverfahren steht im Spannungsfeld zwischen exakter Theorie und Approximation … speziellere Approximationen bzw. die exakte Theorie ausgewichen werden muss. Teil A der vorliegenden Arbeit beantwortet diese … bei exakter Optimierung und stellt ein Verfahren vor, mit dem Servicegradvorgaben bei den auf die exakte Theorie …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001835115
The aim of this paper is to analyse the pricing behaviour of print media firms when consumption on reader markets is addictive or habituated. However, not only the reader but also the advertising market has to be considered by a publisher optimising profits. Because print media markets are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001789503
This paper analyses the quality provision of interrelated market firms under different market structures both theoretically and empirically. A theoretical model is built, where a media firm offers newspapers in a primary market and advertising space in the secondary market. Furthermore, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001789506
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001789510
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013277621