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Air transport is a sector with particularly dynamic emissions growth. The European Union has led the way in climate protection and included aviation in the European Emissions Trading Scheme (EU ETS) in 2012. To support the international process for a global market-based measure to limit...
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In addition to carbon dioxide, air traffic operation affects the climate through other emissions and atmospheric processes, such as the formation of ozone and contrail cirrus. The climate impact of these non-CO2 effects is strongly dependent on the emission location (in particular cruise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012243968
Achieving the Paris Agreement long-term temperature goal requires closing the ambition and action gap. G20 countries have a crucial role to play in realising increased climate policy ambition. Synthetic electro fuels (e-fuels) were identified as one of the key policy areas and promising options...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013170262
A broad range of mitigation options have been identified and assessed in the literature that enable countries to close the existing gap between 2030 emission projections resulting from the aggregate efforts of countries to achieve their Nationally Determined Contributions to the Paris Agreement...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013170267
This report analyses the interaction of the pilot Emissions Trading System (ETS) and the electricity market in Mexico. It does so along two main questions: a) How do ETS design features affect the environmental effectiveness of the system and the quality of the carbon price signal? b) How do...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013183825
In December 2015 Parties adopted the Paris Agreement at the 21st session of the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC). In its Article 2 governments agreed to limit global warming to “well below 2°C above pre-industrial levels” and to pursue to limit it to 1.5°C...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011759010
Um die globale Erwärmung durch den anthropogenen Klimawandel zu begrenzen, wurden Ziele zur Reduktion von Treibhausgasen auf internationaler, europäischer und deutscher Ebene (ebenso wie auf regionalen Ebenen) definiert. Die Zusammenhänge der verschiedenen Treibhausgasziele und de-ren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011749488
Untersucht wurden die Treibhausgasemissionen für Deutschland auf der Basis von Modellanalysen für im Detail spezifizierte energie- und klimapolitische Instrumente. Im Mit-Maßnahmen-Szenario (MMS) werden alle Maßnahmen berücksichtigt, die bis zum 31.08.2014 ergriffen worden sind. Im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011973059
Die sozio-ökonomische Folgenabschätzung vergleicht das Mit-weiteren-Maßnahmen-Szenario (MWMS), welches zusätzliche geplante Klimaschutzinstrumente beinhaltet, mit dem Mit-Maßnahmen-Szenario (MMS) des Projektionsberichts 2023 in Hinblick auf Investitionsbedarfe, Kosteneinsparungen sowie die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014547218
Die Emissionen des Verkehrssektors verweilen seit Jahren auf einem hohen Niveau. Die im Bundes-Klimaschutzgesetz definierte Treibhausgasneutralität Deutschlands im Jahr 2045 ist nach aktuellen Prognosen ohne weiteres politisches Handeln nicht einzuhalten. Das Projekt zeigt anhand von zwei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014547285