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Das im Jahre 1999 ins Leben gerufene GET UP - Gründernetzwerk hatte zum Ziel, die Zahl technologie- bzw. wissensbasierter Unternehmensgründungen in Thüringen spürbar zu steigern und die Gründeratmosphäre an den beteiligten Hochschulen nachhaltig zu verbessern. Der Beitrag analysiert hierzu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003239532
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003169341
The paper provides an insight into the efforts of Germany to create a culture of entrepreneurship at higher-education institutions and to promote university-based start-ups. The focus is on one particular network initiative - GET UP - which is part of the federal program EXIST University-based...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003169845
In 2002 a survey conducted by the University of Applied Sciences Jena pointed out that many young technology-based firms in the Free State of Thuringia in Germany strive for international contacts. 50% of the enterprises that have been surveyed operated internationally, 40 % intends to establish...
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Die Bedeutung der Hochschulen im Innovationsprozess von Wirtschaft und Gesellschaft kann nicht hoch genug veranschlagt werden. Ihre Aufgaben beschränken sich nicht mehr nur auf die Generierung und Vermittlung von Wissen, hinzugetreten ist mittlerweile auch die sog. Entrepreneurial Science, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003170418
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003792013
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011393423
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"The author tests how the local economic structure-measured by a region's sector specialization, competition, and diversity-affects the technological growth of manufacturing sectors. Most of the empirical literature on this topic assumes that in the long run more productive regions will attract...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010522472
"Wu focuses on how urban policies and the clustering of creative industries has influenced urban outcomes. The set of creative industries include those with output protectable under some form of intellectual property law. More specifically, this subsector encompasses software, multimedia, video...
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