Showing 1 - 10 of 12
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003393050
Im Mittelpunkt der gegenwärtigen ökonomischen Entwicklung steht verstärkt Wissen als fundamentale Ressource und Triebkraft wirtschaftlichen Wachstums sowie Lernen als der bedeutendste Prozess. Diese Sichtweise wird durch das theoretische Konstrukt der Learning Economy beschrieben. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008771635
Informal inter-organizational networks provide manifold opportunities to organize the transfer of information, knowledge and technology between actors. Given their potential and their importance, the lack of theoretical discussion and empirical research on informal networks and their dynamics is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008748648
Die vorliegende Veröffentlichung soll einen Überblick über die Ziele, Funktionen, theoretischen Strukturierungsansätze, Instrumente & Grenzen des Bildungscontrolling geben. Dieses stellt eine Querschnittsfunktion des Personalmanagements dar, die pädagogische und ökonomische Überlegungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008779475
Weil es in vielen Bereichen nicht notwendig ist, seinen Beruf zu festen Kernarbeitszeiten von einem Arbeitsplatz in den Räumlichkeiten des Arbeitsgebers auszuüben, entwickelte sich 2005 als logische Fortführung anderer flexibler Arbeitsformen das Konzept des Coworking. Da hierzu kaum...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008779989
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003494074
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003494546
Das vom Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) geförderte Projekt KompNet2011 - Erfolgsfaktoren regionaler Innovationsnetze - untersucht die strategische Ausrichtung sowie die Innovationsaktivitäten von kleinen und mittelständischen Unternehmen (KMU) in der Region Jena. Für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008748250
For the first time the transfer activities of two different German university types - the Friedrich Schiller University (FSU) and the University of Applied Sciences Jena (FH Jena) - were documented in parallel over all departments and channels of technology transfers with regard to their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008771628
In this paper we examine the knowledge-Transfer Channels of the universities and public research institutes in Jena. The empirical study is based on a survey of 297 personal interviews with researchers of both types of organisations. Our study focuses on three questions: (a) The importance and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008771629