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Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519676
Like in several sectors of consumer demand, attitudes, believes, and the political environment may also influence the worldwide demand for tourism. Consequentially, this thesis concentrates on a wider range of determinants including non-economical factors of tourism demand and supply in both the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008935503
This volume was prepared by Simon Wiederhold during his stay at the Friedrich Schiller University of Jena and at the Duke University in Durham, U.S. It was accepted as a doctoral thesis by the School of Economics and Business Administration at the University of Jena in August 2011. The thesis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009513326
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010212727
Diese Arbeit trägt zu einem besseren Verständnis der Bedeutung von Kooperationen und Wissensaustausch für den Erfolg innovativer Unternehmen bei. Dabei gründet sie im Wesentlichen auf Josef Alois Schumpeters ‚Theorie der wirtschaftlichen Entwicklung‘ aus dem Jahre 1912. Neuere Theorien,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015205590
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit den Determinanten erfolgreicher F&E-Kooperationen und dem Einfluss von Innovationspolitik auf das Entstehen dieser Kooperationen beziehungsweise die Diffusion der Ergebnisse aus diesen kooperativen Innovationstätigkeiten. Die konzeptionelle Grundlage...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015205604
While firms increasingly adopt open innovation, little is known about whether firms gain or lose from this innovation approach. Motivated by this research gap in the literature, the thesis explores the antecedents and performance implications of open innovation strategies, particularly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015206145
In dieser Arbeit wird unternehmerischer Ein- und Austritt untersucht. Beide Phänomene werden meist als eindimensionale Ereignisse erachtet. Aus diesem Grund setzt die Arbeit bei der Mehrdimensionalität dieser Konstrukte an. Im ersten Hauptkapitel wird die Marktneuheit einer Geschäftsidee bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010336331
In dieser Arbeit wird unternehmerischer Ein- und Austritt untersucht. Beide Phänomene werden meist als eindimensionale Ereignisse erachtet. Aus diesem Grund setzt die Arbeit bei der Mehrdimensionalität dieser Konstrukte an. Im ersten Hauptkapitel wird die Marktneuheit einer Geschäftsidee bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009788888
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