Showing 1 - 10 of 32
Diese Arbeit trägt zu einem besseren Verständnis der Bedeutung von Kooperationen und Wissensaustausch für den Erfolg innovativer Unternehmen bei. Dabei gründet sie im Wesentlichen auf Josef Alois Schumpeters ‚Theorie der wirtschaftlichen Entwicklung‘ aus dem Jahre 1912. Neuere Theorien,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011631727
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011928460
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000132842
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011614110
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011653874
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011665687
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009667590
In Chapter II we investigate consumer behavior when facing target rebates, a rebate practice challenged by antitrust law. In three experiments, we confirm the hypothesis derived from Cumulative Prospect Theory (CPT), that target rebates are likely to create psychological switching costs that can...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010504709
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012307999