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Long-only-Indexfonds stehen seit geraumer Zeit unter Verdacht, für die Preisanstiege an landwirtschaftlichen Warenterminmärkten, insbesondere für Getreide, verantwortlich zu sein. Diese Arbeit untersucht anhand partieller Gleichgewichtskonzepte die langfristige Marktwirkung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011069830
The market for beer in Germany is special for many reasons, e.g. the purity law, the large number of breweries, or consumers who are highly loyal to local brands. To what extent brand loyalty affects spatial pricing strategies, is the main question of this article. We employ weekly retail...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070496
The increase of private labels in food retailing and retailers' high expenditures for establishing them raise one central question: Do consumers really consider private labels as "real" brands and develop loyalty towards them. We analyse a four year panel data set on frozen pizza purchases to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005026693
Seit mittlerweile 15 Jahren besteht mit der Verordnung (EWG) Nr. 2081/92 ein europaweites Schutzsystem für geografische Angaben bei Agrarprodukten und Lebensmitteln. Der Beitrag analysiert auf Grundlage Informationsökonomie und der Transaktionskostenansatzes diese Regelung. Die Analyse zeigt,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005026800