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This study relates social-demographic characteristics of Vietnamese households to their consumption of meat. Tobit models are estimated drawing on the latest Vietnamese Household Living Standard Survey in 2010 (VHLSS 2010). The analysis of demand for pork and poultry in Vietnamese households...
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This study employs a choice experiment approach to investigate consumers’ preferences and WTP for organic food products. We use mixed logit models to examine preference heterogeneity. The results revealed significant heterogeneity in preferences for organic apples, milk, and beef product...
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This paper reviews the application of household production theory to health and nutrition and their determinants in the economics literature. We examine 17 recent studies applying this approach and analyse how they model utility functions, elementary goods, and production processes....
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Der grenzüberschreitende Handel mit Schlacht- und Nutzvieh ist in den vergangenen Jahren erheblich ausgebaut worden. Vor allem die Handelsströme zwischen der nordwestdeutschen Veredelungsregion sowie den Niederlanden und Dänemark sind stark angeschwollen. Auffäl-lig ist, dass der...
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Agricultural bioenergy production faces dynamics such as yield fluctuations, volatile prices, resource competition, new regulation and policy, innovation and climate change. To what extent is bioenergy production able to adapt to changing environments and to overcome critical events? We...
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Der Beitrag analysiert den Einfluss der Kundenzufriedenheit auf den ökonomischen Erfolg im Naturkostfachhandel. Auf Basis einer Befragung von 885 Kunden und der Analyse der Betriebskennzahlen von 11 Naturkostfachgeschäften zeigt sich, dass die Kundenzufriedenheit ein relevanter Erfolgsfaktor...
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