Showing 1 - 10 of 19
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011668606
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012103821
Wie hoch sind die durch den Verkehr in der Schweiz verursachten Kosten, wie sind sie entstanden und wer hat sie übernommen? Die vorliegende Publikation beantwortet diese und weitere Fragen für den motorisierten Strassen- und Schienenverkehr, den Langsamverkehr, die Luftfahrt sowie erstmals...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012103825
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014267175
Die Zielsetzungen des Projektes bestehen im einzelnen darin, alle von den öffentlichen Händen ausgehenden und auf verschiedenen Ebenen zu den ÖPNV-Anbietern fließenden Finanzleistungen festzustellen und nach ihrer Relevanz für den ÖPNV in sinnvoller Weise zu kategorisieren. Außerdem wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000602802
Das ifo Institut für Wirtschaftsforschung wurde mit dem sog. "Folgekostenbericht 1991", über die Entwicklung der Kostendeckung im ÖPNV beauftragt. Alle Finanzleistungen für den ÖPNV zusammen erreichten im Jahr 1988 ein Volumen von 17,3 Mrd. DM. Von den in dieser Studie definierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000336938
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000079786
This paper addresses the two-way implication between punctuality level of public transport and commuter behavior. We consider a modal competition between public transport and an alternative mode. Commuters may choose different strategies to minimize their journey cost. In particular, when the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010930068
The public transport sector faces several challenges today, due to increasing demand, aggravated by limited funding. Although the dual need for original solutions and cost reductions has been identified, a lack of innovation has been pointed out in literature. Through a systematic review of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010768996
This paper proposes an analytical formulation of discomfort in mass transit and discusses its micro-economic properties. The formula we introduce reflects real situations faced by the passengers, it has nice mathematical properties and it is easy to compute. The discomfort formulation is used to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010821187