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Dieser Aufsatz fasst Resultate aus einem einzigartigen Experiment mit Weiterbildungsgutscheinen zusammen. Im Jahr 2006 wurden 2'400 Personen ein Weiterbildungsgutschein zugestellt, der sie zur Bezahlung einer frei gewählten Weiterbildung berechtigte. Das Nutzungsverhalten kann mit einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005195991
Empirical research has given cause to fear that the demographic ageing in industrialized countries is likely to exert a negative impact on educational spending. These papers have linked the share of the elderly with the per capita or per pupil spending on education at the local, state-wide or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005463832
Demographic change in industrial countries will influence educational spending in potentially two ways. On the one hand, the decline in the number of school-age children should alleviate the financial pressure. On the other hand, the theoretical/empirical literature has established that the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005463835
Diese Untersuchung prüft anhand von Befragungsdaten die Einstellung der Schweizer Wahlbevölkerung zu verschiedenen Formen freier Schulwahl. Die Befunde zeigen, dass eine Finanzierung der privaten Schulen mit öffentlichen Geldern klar abgelehnt wird, während eine freie Schulwahl zwischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008838375
Lifelong learning is often promoted in ageing societies, but little is known about its returns or governmentsÕ ability to advance it. This paper evaluates the effects of a large-scale randomized field experiment issuing vouchers for adult education in Switzerland. We find no significant average...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011148698
Private tutoring has become popular all over the world. However, the evidence on the effect of private tutoring is inconclusive, therefore, this paper attempts to improve the existing literature by using nonparametric bounds methods to find out if private tutoring yields any substantial returns...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010876548
Using data from the Tennessee Student/Teacher Achievement Ratio experiment and subsequent follow-up surveys, we estimate unconditional quantile treatment eects of being assigned to a small-size class and a regular-size class with an aide, compared to regular-size one. Results show that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010885149
In this study, I provide evidence that the educational achievement of second-generation immigrants in German-speaking Switzerland is greater than in Germany. The impact of the first-generation immigrants' destination decision on their offspring's educational achievement seems to be much more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011210396
Seit längerer Zeit gibt es Studien, welche zeigen, dass die Wahrscheinlichkeit, ein Hochschulstudium zu ergreifen, von der Distanz zur nächstgelegenen Hoch¬schule beeinflusst wird. In dieser Studie wird neu gezeigt, dass die Distanz zur nächst¬gelegenen Hochschule auch einen Einfluss auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008543342
Dieser Beitrag versucht die Professionalität von Lehrenden aus bildungsökonomischer Perspektive greifbar zu machen und die wichtigsten ökonomisch relevanten Studien und Ergebnisse zu diesem Themengebiet vorzustellen. So wird zum einen die Selektion und Motivation des Lehrers beleuchtet, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005011840