Showing 1 - 10 of 28
There is surprisingly little macroeconomic empirical research which would support a presumed link between education and development. I identify three major reasons why it remains difficult to estimate the economic relevance of education as a determinant of growth and development. First, most...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008520176
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003685328
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001819744
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008590748
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008590753
Die entwicklungspolitische Debatte hat lange darunter gelitten, daß ihr eine überzeugende theoretische Grundlage fehlte. Dies beginnt sich seit einigen Jahren mit dem Aufkommen der "neuen" Wachstumstheorie zu ändern. Deren Implikationen stützen das, was neoklassisch orientierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008590792
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013537101
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008562159
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008520099
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008520101