Showing 1 - 8 of 8
Die entwicklungspolitische Debatte hat lange darunter gelitten, daß ihr eine überzeugende theoretische Grundlage fehlte. Dies beginnt sich seit einigen Jahren mit dem Aufkommen der "neuen" Wachstumstheorie zu ändern. Deren Implikationen stützen das, was neoklassisch orientierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008590792
Die konventionellen Indikatoren für Bildungsinput und ?output deuten darauf hin, dass sich die meisten Beitrittsländer in Bezug auf das Humankapital nicht bedeutend vom EUDurchschnitt unterscheiden. Die verfügbaren Messungen erfassen jedoch unter Umständen nicht den wirtschaftlich relevanten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008520283
We estimate changes in the productivity of schooling for six East Asian countries. Our productivity measure is based on changes in the relative price of schooling. A rising price of schooling relative to other labor-intensive service sectors should indicate declining relative schooling...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008520285
n.a.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008582247
There is surprisingly little macroeconomic empirical research which would support a presumed link between education and development. I identify three major reasons why it remains difficult to estimate the economic relevance of education as a determinant of growth and development. First, most...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008520176
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008575588
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008575483
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008575561