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We investigate how firms' market power affects the price level. In our small macro-model we show, that firms - in addition to hypothesised structural mark-up pricing power - may take advantage of favourable business cycle fluctuations. The paper provides empirical evidence for both these...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002117361
Die deutsche Wirtschaft befindet sich in einem moderaten Aufschwung. Das Bruttoinlandsprodukt dürfte in diesem Jahr um 1,9 Prozent und im kommenden Jahr um 1,4 Prozent zulegen. Im Jahr 2018 dürfte die Expansionsrate bei 1,6 Prozent liegen. Die gesamtwirtschaftlichen Kapazitäten sind damit im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011544790
This paper proposes a methodology that combines the use of Schwarz's BIC in subset autoregression and subset transfer function identification along with the posterior odds ratio test developed by Poskitt & Tremayne (1987) in the context of testing for Granger-causality and cointegration tests....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001783594
The concept of cointegration (see e.g., Engle and Granger, 1987; Johansen, 1988) has extensively been used to model equilibrium relationships (see e.g., Johansen and Juselius, 1990; Ericsson, 1998). The links between economic and econometric concepts are now well understood and they have become part of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001883242
Der Aufschwung der deutschen Wirtschaft hat an Stärke und Breite gewonnen. Neben den Konsumausgaben tragen nun auch das Auslandsgeschäft und die Investitionen zur Expansion bei. Die sehr hohe konjunkturelle Dynamik in der ersten Hälfte des laufenden Jahres wird sich zwar etwas abschwächen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011730550
Die deutsche Wirtschaft befindet sich nun schon im fünften Jahr eines moderaten Aufschwungs. Die gesamtwirtschaftliche Kapazitätsauslastung nimmt allmählich zu, und die gesamtwirtschaftlichen Produktionskapazitäten dürften mittlerweile die Normalauslastung leicht überschritten haben. Dabei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011637881
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000542785
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001578538
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002117349
The paper aims at explaining empirically the diffusion of E-commerce based on two largescale sample surveys conducted in the Swiss economy. The paper adds to previous work in two ways: firstly, we estimate separate models for E-selling and E-purchasing, and, secondly, we distinguish between...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002202981