//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Research Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~institution:"Schweiz / Bundesamt für Statistik"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
Modelling trajectories through...
Similar by subject
Narrow search
Delete all filters
| 1 applied filter
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Schweiz
11
Bildungswesen
10
Switzerland
10
Educational system
9
Bildungspolitik
4
Comparison
4
Education policy
4
Vergleich
4
Bildungsniveau
3
Bildungsstatistik
3
Education statistics
3
Educational achievement
3
Forecast
3
PISA <Test>
3
Prognose
3
Welt
2
World
2
1980-2012
1
Allgemeinbildende Schule
1
Berufsbildung
1
Berufsbildungspolitik
1
Economy
1
ICT industry
1
IKT-Sektor
1
Informationsgesellschaft
1
International
1
Internet
1
Knowledge society
1
OECD countries
1
OECD-Staaten
1
Pflichtschule
1
Pupils
1
Qualitätssicherung
1
School of general education
1
Schüler
1
Statistik
1
Telecommunications network
1
Telekommunikationsnetz
1
Vocational training
1
Vocational training policy
1
more ...
less ...
Online availability
All
Free
5
Type of publication
All
Book / Working Paper
8
Journal
3
Type of publication (narrower categories)
All
Graue Literatur
11
Non-commercial literature
11
Amtsdruckschrift
6
Government document
6
Statistics
3
Statistik
3
Aufsatzsammlung
1
more ...
less ...
Language
All
German
11
French
1
Author
All
Arvanitis, Spyridon
1
Babel, Jacques
1
Bonfadelli, Heinz
1
Brühwiler, Christian
1
Buschor, Ernst
1
Caballero Liardet, Wayra
1
Cosandey, Florent
1
Erlach, Emanuel von
1
Gaillard, Laurent
1
Gilomen, Heinz
1
Huber, Maja
1
Larcher Klee, Sabina
1
Matter, Monika
1
McCluskey, Huguette
1
Meyer, Andrea Hans
1
Meyer, Thomas
1
Moser, Urs
1
Oelkers, Jürgen
1
Stalder, Barbara E.
1
Täube, Volker G.
1
Zahner Rossier, Claudia
1
Zahner, Claudia
1
more ...
less ...
Institution
All
Schweiz / Bundesamt für Statistik
OECD
467
National Bureau of Economic Research
218
World Bank
109
Weltbank
66
Organisation for Economic Co-operation and Development
65
Centre for Educational Research and Innovation
58
Europäische Kommission
43
European Centre for the Development of Vocational Training
35
UNESCO
35
Europäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur
29
Springer Fachmedien Wiesbaden
29
European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia
27
IGI Global
25
World Bank Group
24
Eidgenössische Technische Hochschule Zürich / Professur für Bildungssysteme
23
Europäische Kommission / Eurydice
20
International Institute for Educational Planning
19
Bund-Länder-Kommission für Bildungsplanung und Forschungsförderung
17
Deutschland <Bundesrepublik> / Bundesminister für Bildung und Wissenschaft
15
Asian Development Bank
14
Institut der Deutschen Wirtschaft Köln
14
International Labour Office
14
Edward Elgar Publishing
13
Inter-American Development Bank
13
CESifo
12
Christian-Albrechts-Universität zu Kiel
12
Europäische Kommission / Generaldirektion Allgemeine und Berufliche Bildung und Jugend
12
Sofijski Universitet "Sv. Kliment Ochridski"
12
University of Strathclyde / Department of Economics
12
Centre for Co-operation with Non-Members
11
Unesco
11
Weltbank / Africa Technical Department
11
Deutschland / Bundesministerium für Bildung und Forschung
10
Volkswirtschaftliche Fakultät, Ludwig-Maximilians-Universität München
9
Österreichisches Institut für Wirtschaftsforschung
9
Brookings Institution
8
Europäische Kommission / Vertretung in Deutschland
8
Institute for the Study of Labor (IZA)
8
Ministry of Education
8
more ...
less ...
Published in...
All
Statistik der Schweiz / 15, Bildung und Wissenschaft
6
Bildungsmonitoring Schweiz
5
Source
All
ECONIS (ZBW)
11
Showing
1
-
10
of
11
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
Die besten Ausbildungssysteme : thematischer Bericht der Erhebung PISA 2000
Larcher Klee, Sabina
;
Oelkers, Jürgen
-
2003
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001773580
Saved in:
2
Für das Leben gerüstet? : die Grundkompetenzen der Jugendlichen - Nationaler Bericht der Erhebung PISA 2000
Zahner, Claudia
;
Meyer, Andrea Hans
;
Moser, Urs
; …
-
2002
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001697189
Saved in:
3
PISA 2000: Synthese und Empfehlungen
Buschor, Ernst
;
Gilomen, Heinz
;
McCluskey, Huguette
-
2003
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001773579
Saved in:
4
Szenarien ... für das Bildungssystem : Bildungsperspektiven
Schweiz
;
Schweiz / Bundesamt für Statistik
-
Neuchâtel : BFS
-
2012/21(2012) -
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009705880
Saved in:
5
Szenarien ... für das Bildungssystem
Schweiz
;
Schweiz / Bundesamt für Statistik
-
Neuchâtel : BFS
-
2012/21(2012) -
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009706410
Saved in:
6
PISA 2003: Kompetenzen für die Zukunft : erster nationaler Bericht
Zahner Rossier, Claudia
(
contributor
)
-
2004
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002538855
Saved in:
7
Schülerinnen und Schüler der Sekundarstufe II : Entwicklungen und Perspektiven : evolutions et perspectives
Gaillard, Laurent
;
Babel, Jacques
-
2004
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002370485
Saved in:
8
Das schweizerische Bildungssystem im europäischen Vergleich : ausgewählte Indikatoren
Caballero Liardet, Wayra
;
Erlach, Emanuel von
-
2005
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003065968
Saved in:
9
Informationsgesellschaft Schweiz : Standortbestimmung und Perspektiven
Huber, Maja
;
Cosandey, Florent
;
Täube, Volker G.
; …
-
2002
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001705968
Saved in:
10
Bildungsindikatoren Schweiz
Schweiz / Bundesamt für Statistik
;
Schweiz
-
Neuchâtel : BFS
;
-1995: Bern : BFS
-
1993; 1995; 1999; 2002; damit Ersch. eingest.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001474662
Saved in:
1
2
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->