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We investigate the effect of market structure on market performance in the market for consumer electronics. This research is novel, because we exploit product life cycle information to build an instrumental variable for the number of firms in a market, a variable which hitherto had to be treated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646609
Die Ergebnisse der multivariaten Analysen zur Beschäftigungsdynamik und dem Wachstumspotential junger innovativer Unternehmen lassen erkennen, daß junge innovative Unternehmen signifikant höhere Wachstumsraten erzielen als junge Unternehmen mit traditionellen Produkten. Die Abschätzung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005097751
Diese Studie versucht Eigenschaften zu identifizieren, die das Beschäftigungswachstum junger deutscher Unternehmen in den neunziger Jahren beeinflussen. Um für die unterschiedlichen wirtschaftlichen Rahmenbedingungen zu kontrollieren, werden die empirischen Analysen getrennt für Ost- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005097759
The paper deals with growth determinants of innovative and noninnovative start-ups in Eastern and Western Germany. Based on theoretical approaches explaining the growth of firms, hypotheses on potential determinants are derived. The empirical results indicate strong correlations between average...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005098077
This paper analyzes empirically the determinants of new born firms' initial size. As survival prospects of young firms tend to be linked to a firm's start-up size, a better understanding of the factors influencing start-up size is crucial. Most of the rare literature on initial firm size focuses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005098079
In dieser Studie werden Gründungen aus Arbeitslosigkeit der Jahre 2003 und 2004 inklusive der seit Anfang 2003 geförderten Ich-AGs auf repräsentativer empirischer Basis analysiert. Es zeigt sich, dass Gründungen aus Arbeitslosigkeit im Durchschnitt kleiner sind als andere Gründungen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005098391
The present paper deals with the question whether 'Gibrat's law' is applicable to firms founded between 1989 and 1996 within the Western German manufacturing sector or not. The underlying assumption is that size of a firm has no in uence on its growth. Growth is rather determined by a process of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005098425