Showing 1 - 10 of 14
The present book is a collection of panel data papers, both theoretical and applied. Theoretical topics include methodology papers on panel data probit models, treatment models, error component models with an ARMA process on the time specific effects, asymptotic tests for poolability and their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001847054
Spatial Econometrics is a rapidly evolving field born from the joint efforts of economists, statisticians, econometricians and regional scientists. The book provides the reader with a broad view of the topic by including both methodological and application papers. Indeed the application papers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521072
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003396800
This Third Edition updates the "Solutions Manual for Econometrics" to match the Fifth Edition of the Econometrics textbook. It adds problems and solutions using latest software versions of Stata and EViews. Special features include empirical examples using EViews and Stata. The book offers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402217
1. Die Entscheidungen der Unternehmen -- 2. Die Entscheidungen der Haushalte -- 3. Marktkoordination bei Vollkommener Konkurrenz -- 4. Staatliche Markteingriffe -- 5. Monopole -- 6. Oligopole I: Strategischer Mengenwettbewerb -- 7. Oligopole II: Strategischer Preiswettbewerb.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017150
1. Marktökonomische Grundlagen.- 2. Kartelle und Fusionen.- 3. Wettbewerbsrechtlicher Rahmen -- 4. Differenzierung und Innovation -- 5. Designwettbewerb -- 6. Qualitätswettbewerb und Produktinnovation -- 7. Patentrennen und Patentschutz -- 8. Prozessinnovationswettbewerb.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020943
Dieses Lehrbuch behandelt in einem einführenden Kapitel zunächst die Grundkonzepte der Ökonomik: Knappheit, Kosten und Arbeitsteilung. Im darauf aufbauenden mikroökonomischen Teil geht es um die Bestimmungsgründe von Angebot und Nachfrage auf Märkten für Güter und für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517249
Einführung: Das Allokationsproblem und seine Lösung durch den Markt -- Einführung: Das Allokationsproblem und seine Lösung durch den Markt -- Gütermärkte -- Angebot, Nachfrage und Marktgleichgewicht bei Vollkommener Konkurrenz -- Ursachen, Folgen und Grenzen von Marktmacht -- Strategischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014107
Marktökonomische Grundlagen -- Kartelle und Fusionen -- Wettbewerbsrechtlicher Rahmen -- Differenzierung und Innovation -- Designwettbewerb.- Qualitätswettbewerb und Produktinnovation -- Patentrennen und Patentschutz -- Prozessinnovationswettbewerb.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015423
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014271156