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This paper provides a theoretical framework and some empirical information on the shift from industrialization to de-industrialization which typically occurs in the course of economic growth. It is suggested that such a non-monotonic structural change is caused by a diminishing productivity bias...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010314402
In diesem Aufsatz wird der Einfluß der Außen- und Binnenprotektion auf das Tempo des Strukturwandels in der Bundesrepublik untersucht. Dafür werden detaillierte statistische Informationen über Zolle und Subventionen nach 31 Wirtschaftszweigen präsentiert. Die Auswirkungen dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010314407
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000420702
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000644169
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001046499
In diesem Aufsatz wird der Einfluß der Außen- und Binnenprotektion auf das Tempo des Strukturwandels in der Bundesrepublik untersucht. Dafür werden detaillierte statistische Informationen über Zolle und Subventionen nach 31 Wirtschaftszweigen präsentiert. Die Auswirkungen dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009664804
This paper provides a theoretical framework and some empirical information on the shift from industrialization to de-industrialization which typically occurs in the course of economic growth. It is suggested that such a non-monotonic structural change is caused by a diminishing productivity bias...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009664810
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National borders substantially matter in passenger air traffic. Empirical estimates based upon a new data set on domestic and international departures from German airports indicate that the German border reduces air traffic activity by a factor of four to five. This result adds a further piece...
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