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In this paper we want to analyze the internal divisional structure within an organi-zation in the framework of incomplete contract theory. We use the framework of Aghionand Tirole (1997) and define the managerial control structure as sequence of search.A key feature of this paper which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011378948
The organization of Electronic Dance Music (EDM) events has become a major export product in the Netherlands. In order to respond quickly to the new trends and needs, innovative forms of cooperation between producers are to be set up for the organization of exciting new events. A case study on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010384391
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003874313
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002902640
We consider a hierarchical organization with two fully rational agents. The goal of the organization is that of selecting the best alternative out of several available, and agents are heterogenous in the accuracy with which they screen the alternatives. We show that, if internal communications...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011343955
When managers are sufficiently guided by social preferences, incentive provision through an organizational mode based on informal implicit contracts may provide a cost-effective alternative to a more formal mode based on explicit contracts and monitoring. This paper reports the results from a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011374422
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Sowohl Kooperationen als auch Akquisitionen sind Strategien der Organisationswahl oder der Gestaltung der Unternehmensgrenzen. Diese beiden Strategien sind nicht unabhängig voneinander. Der Wahl der einen Strategie wird in einem rationalen Kalkül ein Vergleich mit der anderen vorausgegangen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009504975
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zunehmenden Wettbewerb sowohl die Kooperation von Unternehmen auf ihren angestammten Märkten als auch grenzüberschreitende … Eigenschaft von Unternehmen ist, um vor den geänderten Rahmenbedingungen wettbewerbsfähig zu bleiben. Dabei stellt sie Virtuelle … virtuelle Unternehmen kaum Mechanismen zur Stabilisierung ihrer Binnenstruktur zur Verfügung haben. Der Aufbau von Vertrauen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009505200