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Das IfM Bonn untersucht anhand einer repräsentativen Trendstudie für den Zeitraum 2007 bis 2017, wie KMU dem demografischen Wandel begegnen. Demnach sind die KMU aktuell besser als 2007 über den demografischen Wandel informiert. Die Mehrheit der KMU hat ihre Absatzstrategie an die bereits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011883740
The aim of this paper is to analyse the effects of knowledge management on the innovation success of firms in Germany. Using a matching procedure on data from the German Innovation Survey of 2003 (Mannheim Innovation Panel), we pair firms applying knowledge management with twin firms with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012991037
Betriebliches Nachhaltigkeitsmanagement zielt auf einen verantwortungsvollen Umgang mit Ressourcen und auf die entsprechende Gestaltung der innerbetrieblichen Abläufe ab. Dabei nutzen Unternehmen, die nachhaltiges Wirtschaften mit strategischen Zielen verbinden und hierbei über das gesetzlich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010256257
Die Studie erörtert Chancen und Risiken, die mit der Anwendung der Unternehmensführungsstrategie CSR (Corporate Social Responsibility) verbunden sind. Eine Vielzahl an Gefahren in CSR-aktiven Unternehmen - darunter das Risiko des Greenwashings - werden identifiziert, systematisiert und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010498379
Die vorliegende Studie untersucht den IKT-Sektor in Nordrhein-Westfalen anhand von Sonderauswertungen der amtlichen Statistik des Umsatzsteuerpanels sowie der Daten einer eigenen Unternehmensbefragung. Dabei erweist sich dieses Bundesland als Standort mit einem weitgehend prosperierenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010252976
Information economics has emerged as the primary theoretical lens for framing financing decisions in firm R&D investment. Successful outcomes of R&D projects are either ex-ante impossible to predict or the information is asymmetrically distributed between inventors and investors. As a result,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012991022
Multinational corporations (MNC) search increasingly for lead market knowledge and technological expertise around the globe. We investigate whether their subsidiaries gain access to these valuable sources of host country knowledge to the same degree as domestic rivals. We develop a theoretical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012991060
In this paper we investigate the factors that lead firms to cooperate with partners from foreign countries on innovation activities. Portuguese and German data from the harmonised Community Innovation Survey (CIS III) allow us to compare innovation cooperation behaviour of private firms in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012991126