Showing 1 - 9 of 9
Seit fast zehn Jahren ist die WTO mit dem Streit zwischen Airbus und Boeing beschäftigt. Jede Seite hält die Subventionspraktiken der jeweils anderen Seite für unlauter. Dieser nicht enden wollende Streit bindet nicht nur Ressourcen bei den beiden Flugzeugbauern und ist mit erheblichen Kosten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010257755
This paper tests the hypothesis that the extension of the voting franchise was caused by the threat of revolution, as suggested by Acemoglu and Robinson [Quarterly Journal of Economics 115, 1167-1199, 2000]. We approximate the threat of revolution in a given country by revolutionary events...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009011780
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003877775
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009511222
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010226506
Using annual data on individual US airlines over the 1995-2015 period, this paper presents regression results relating an airline's total fuel usage to seven variables: the available ton miles of capacity (passengers plus freight and mail) provided by the airline; the average seat capacity of its...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011518130
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009682436
die kommerzielle Luftfahrt betreffen. Dies sind unter anderem eine Verschärfung des Emissionshandels, bei der insbesondere … Flugtreibstoffe an europäischen Flughäfen sowie eine europaweite Mindesthöhe für Steuern auf Treibstoffe. Dadurch verteuern sich die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013415746
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012120760