Showing 1 - 4 of 4
Using annual data on individual US airlines over the 1995-2015 period, this paper presents regression results relating an airline's total fuel usage to seven variables: the available ton miles of capacity (passengers plus freight and mail) provided by the airline; the average seat capacity of its...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011518130
die kommerzielle Luftfahrt betreffen. Dies sind unter anderem eine Verschärfung des Emissionshandels, bei der insbesondere … Flugtreibstoffe an europäischen Flughäfen sowie eine europaweite Mindesthöhe für Steuern auf Treibstoffe. Dadurch verteuern sich die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013415746
Emissionen von 1990. Für die Luftfahrt sind und werdenverschiedene Instrumente wirksam, die neben einer Änderung der Treibstoffe …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014391985
Airline fuel consumption is costly for the firms and for society as well due to a climate-change externality. We study how fuel price changes affect cost-minimizing choices by airlines that have implications for the extent of this externality. The airline industry's capital stock can be easily...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014289750