Showing 1 - 10 of 31
Chapter 1: Promoting Environmentally Friendly Behaviours in Emerging Markets: An Urgent Need (Nguyen) -- Chapter 2: The Green Consumers in Emerging Markets: Who are They? (Yadav) -- Chapter 3: Green Food Consumption in China (Dang) -- Chapter 4: Key Determinants of Green Purchase Behaviour in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013202333
Goals - SDGs) – formuliert wurden. Sie denken vernetzt und verfügen über fachliche, methodische und soziale Kompe …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012693719
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012648955
Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Rethinking (or refreshing) the definition of green behaviors -- Chapter 3: Three shades of green behaviors: definitions and main issues -- Chapter 4: Drivers of green behaviors: A short review -- Chapter 5: Research on green behaviors: mapping trends --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013163597
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012665868
Part I. State of the Art -- 1. An Overview of Green Finance -- 2. Defining Green Finance: Existing Standards and Main Challenges -- 3. The Development of Green Finance by Sector -- 4. Sustainable Finance Management -- 5. Financial Performances of Green Securities -- 6. Institutional Initiatives...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399036
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012305178
Prolog -- Das Wasser wird heiß -- Von Schafen und Wölfen -- Das große Dilemma -- Nachhaltigkeit ist eine Haltung -- Die Philosophie der Ökonomie -- Corporate Greenwashing -- Weich ist Hart -- Unternehmen nachhaltig gestalten -- Nachhaltiges Wachstum -- Nachhaltigkeit befördert Gerechtigkeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012596838
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012430707
sie für zwei Jahre in São Paulo, Brasilien, und unterstützt dort ehrenamtlich die NGO „Städte ohne Hunger“ …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401537