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Das Normalarbeitsverhältnis löst sich auf. Beschäftigungsverhältnisse, die bislang eher ein Randdasein geführt haben, gewinnen an empirischer Bedeutung. Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit den beiden folgenden Fragen: Was charakterisiert die Beziehungen zwischen Arbeitnehmern in...
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market competition. In particular, we analyse some current developments in Germany, such as the introduction of sector …
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Gegenstand des Gutachtens ist die Analyse der Auswirkungen eines Leistungsschutzrechtes für digitale Presseinhalte im Internet (Leistungsschutzrecht für Presseverleger) aus ökonomischer Perspektive. Hintergrund ist das Vorhaben der Bundesregierung, ein solches Leistungsschutzrecht noch in...
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Im Jahr 2010 wurde eine Reform des Finanzierungsmodells für den öffentlich-rechtlichen Rundfunk beschlossen. Mit Wirkung zum 01.01.2013 trat der Rundfunkbeitragsstaatsvertrag (RBStV) in Kraft, der die bisherige geräteabhängige Rundfunkgebühr durch einen geräteunabhängigen Beitrag ersetzt....
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This paper develops a three stage oligopoly game for R&D cooperation, R&D expenditure and product market competition. In the first stage, firms decide whether or not to conduct R&D in cooperation with other firms. In the second stage the level of R&D investment is determined. Finally, firms...
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This paper derives a three stage Cournot duopoly game for research collaboration, research expenditures and product market competition. The amount of knowledge firms can absorb from other firms is made dependent on their own research efforts, e.g., firms' absorptive capacity is treated as an...
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This paper aims at providing business survey analysts with simple econometric tools to quantify qualitative survey data. We extend the traditional and commonly applied method proposed by Carlson and Parkin (1975) to capture observable survey respondent heterogeneity. We also discuss...
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This paper derives a three stage Cournot-oligopoly game for product innovation, expenditure on introducing the product and competition on the product market. Product innovation is assumed to increase consumer utility but is effective only if the innovating firm invests in marketing, so that...
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