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Das Normalarbeitsverhältnis löst sich auf. Beschäftigungsverhältnisse, die bislang eher ein Randdasein geführt haben, gewinnen an empirischer Bedeutung. Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit den beiden folgenden Fragen: Was charakterisiert die Beziehungen zwischen Arbeitnehmern in...
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This paper studies competition in the German market for mobile telecommunications, motivated by recent suggestions that T-Mobile and Vodafone possess a position of collective dominance. Allegedly, their position of joint dominance is secured through a combination of first-mover advantages and...
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market competition. In particular, we analyse some current developments in Germany, such as the introduction of sector …
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Deutschland eingeführt Luftverkehrsteuer. -- Mehrwertsteuer ; Verbrauchsteuern ; Luftverkehrsteuer ; Universaldienst …
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Krankenkassen sollen in einer Solidarischen Wettbewerbsordnung als Unternehmen selektivvertragliche Bindungen zum Angebot von Optionstarifen nutzen. Dies sichert ihnen Steuerungsmöglichkeiten und eine echte Mittlerfunktion. Sie sind einer umfassenden Kartellaufsicht und entsprechender...
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This paper argues against the rapid implementation of capacity mechanisms in Germany. There is no systematic, non …
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This paper develops a three stage oligopoly game for R&D cooperation, R&D expenditure and product market competition. In the first stage, firms decide whether or not to conduct R&D in cooperation with other firms. In the second stage the level of R&D investment is determined. Finally, firms...
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This paper derives a three stage Cournot duopoly game for research collaboration, research expenditures and product market competition. The amount of knowledge firms can absorb from other firms is made dependent on their own research efforts, e.g., firms' absorptive capacity is treated as an...
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