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We study a simple model of commuting subsidies with two transport modes. City residents choose where to live and which mode to use. When all land is owned by city residents, one group gains from subsidies what the other loses. With absentee landownership, city residents as a group gain at the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005378829
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005378930
This paper analyzes subsidies for intracity and intercity commuting in an urban economics framework with two cities and agglomeration externalities, where workers may commute within and between cities. First, commuting subsidies serve to internalize agglomeration externalities: intracity...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004973850
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005071227
Der Beitrag untersucht die Wirkung von fiskalischer Äquivalenz bei Mehrheitsentscheiden. Betrachtet wird die Bereitstellung von öffentlichen Gütern mit Spillover-Effekten. Fiskalische Äquivalenz wird dabei so interpretiert, dass alle von der Bereitstellung profitierenden Bürger auch über...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005089427
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005540763
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010777335
Der Beitrag untersucht die Wirkung von fiskalischer Äquivalenz bei Mehrheitsentscheiden. Betrachtet wird die Bereitstellung von öffentlichen Gütern mit Spillover-Effekten. Fiskalische Äquivalenz wird dabei so interpretiert, dass alle von der Bereitstellung profitierenden Bürger auch über...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010777378
This paper studies the relation between childcare, fertility and female labour force participation. It presents a simple model which analyses whether qualitatively better or cheaper (subsidised) childcare increases fertility and female labour force participation. It then describes empirical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008752603
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010942873