Showing 1 - 10 of 33
We examine the role of teachers and students in the formation of grade 12 test scores in public schools in Delhi. There is substantial variation in teacher and student quality within schools. Over the period spanning grades 11 and 12, being taught by a standard deviation better than average...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012131005
In den zentralasiatischen Ländern Kirgistan und Tadschikistan müssen viele Erwachsene ihre Familien zeitweilig verlassen, um sich in anderen Regionen oder Ländern einen Arbeitsplatz zu suchen. Die Geldüberweisungen an die Familien stellen in beiden Ländern einen erheblichen wirtschaftlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281976
In den zentralasiatischen Ländern Kirgistan und Tadschikistan müssen viele Erwachsene ihre Familien zeitweilig verlassen, um sich in anderen Regionen oder Ländern einen Arbeitsplatz zu suchen. Die Geldüberweisungen an die Familien stellen in beiden Ländern einen erheblichen wirtschaftlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646249
We comment on the work of Hanushek et al. (2015) and show that returns to skills are very heterogeneous and depend crucially on the tasks performed in the workplace, in line with the critique by Acemoglu and Autor (2011). Depending on the type of tasks performed at work, as well as on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012114625
In this paper we study the allocation of time devoted to informal learning and education, i.e. those activities carried out during leisure time and outside formal education courses which boost individuals’ human and social capital. For immigrants the private investment in these activities is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012149384
Do investments in soft skills pay off in terms of student achievement? This paper evaluates a large private-sector program in this area, EPIS, based on individual and small-group sessions of mediators that seek to improve the non-cognitive skills (e.g. motivation, self-esteem, conscientiousness)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012119164
Social distancing requirements associated with COVID-19 (coronavirus) have led to school closures. In mid-April, the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization reported that 192 countries had closed all schools and universities, affecting more than 90 percent of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012221108
Der Besuch einer Kindertageseinrichtung (Kita) oder einer Grundschule stellt für Kinder mit Fluchthintergrund einen wichtigen Bestandteil der Integration und Teilhabe an der deutschen Gesellschaft dar. Im Kontext des Zuzugs von mehr als 890 000 Schutzsuchenden im Jahr 2015 untersucht dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011650857
Psychische Erkrankungen, beispielsweise Depressionen, haben in den vergangenen Jahrzenten weltweit an Bedeutung gewonnen. Da diese nicht nur mit erheblichen Einschränkungen für die Betroffenen selbst verbunden sind, sondern auch einen hohen Kostenfaktor für die Allgemeinheit darstellen, wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011993779
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012016353