Showing 1 - 10 of 15
1. Introduction -- 2. Landscape of the Metaeconomics Framework and Dual Interest Theory -- 3. Drifting Isles and Re-Integration on the Metaeconomics Continent -- 4. Formal Metaeconomics: Recycling Choices- 5. Metaeconomics as Behavioral Economics and the Focus on Happiness -- 6. Elections...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399920
Chapter 1: Valuation Overview -- Chapter 2: Basics of bond valuation -- Chapter 3: Option valuation -- Chapter 4: Other financial instruments -- Chapter 5: Business Valuation -- Chapter 6: Property Valuation -- Chapter 7: Introduction to intangibles valuation -- Chapter 8: Purchase price...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399239
Unternehmensbewertung -- Die Firma und die Abschlüsse bzw. Planung -- Das Zahlenwerk der Ledco -- Kennzahlenanalyse der Ist- und Plan-Perioden -- Zinstragendes Kapital, Kapitalkosten und Marktwert des Fremdkapitals -- Bewertung über das DCF-Verfahren -- Optimierung der Planung
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402350
Introduction: A Stochastic Approach to Discounted Cash Flow -- Basic Elements: Cash Flow, Tax, Expectation, Cost of Capital, Value -- Corporate Income Tax: WACC, FTE, TCF, APV -- Personal Income Tax -- Corporate and Personal Income Tax -- Proofs -- Sketch of Solutions.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399238
Einleitung -- Vorläufer der Unternehmensbewertung -- Der Beitrag der Land- und Forstwirtschaft und der Bergwerksbewertung zur Unternehmensbewertung -- Die Entwicklung der deutschen Unternehmensbewertung – Investitionstheoretischer Ansatz -- Die Entwicklung der angelsächsischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402822
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001614462
Unternehmensbewertung -- Die Firma und die Abschlüsse bzw. Planung -- Das Zahlenwerk der Ledco -- Kennzahlenanalyse der Ist- und Plan-Perioden -- Zinstragendes Kapital, Kapitalkosten und Marktwert des Fremdkapitals -- Bewertung über das DCF-Verfahren -- Optimierung der Planung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012508331
Ralf Nöcker beleuchtet in diesem Buch Werbung und Agenturen erstmals aus ökonomischer Perspektive und widmet sich dabei makroökonomischen Fragen ebenso wie einzelwirtschaftlichen Themen. Dabei folgt er einer einfachen Systematik – vom Allgemeinen zum Besonderen. Er skizziert den heutigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012627277
Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Point of Departure -- Chapter 3. Actor Specificities and the Types of Economic Organization -- Chapter 4. Transcending Borders and Institutional Dynamics -- Chapter 5. Conflating Capitalisms: Western MNCs in Latin America -- Chapter 6. The Action Situation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013202341