Showing 1 - 10 of 160
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003639465
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003702594
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001590397
Sebastian Frericks examines, based on a qualitative content analysis, the factors that lead large German listed companies to downfall. He finds factors and motives uncared for as well as new interrelations between variables that can be used to develop a future-looking risk sensitivity based on a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396062
This book presents tools for valuing and controlling corporate innovation. It combines a well-established theoretical framework with case studies at Siemens that illustrate the practice of valuing and controlling innovation and underline the strong link between theoretical concepts and practical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397692
Despite lower incomes the self-employed often report higher job satisfaction. But this increased job satisfaction only sometimes translates into higher life satisfaction, likely due to the heterogeneous nature of self-employment. By distinguishingdifferent types of self-employment, this paper...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011782009
Deutschland (immer noch) von amerikanischen Stiftungen lernen kann -- 4 Vom Geldverteilen zur wirkungsorientierten Stiftungsarbeit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401402
Das Buch beschreibt neben den relevanten Private-Banking-Märkten die im Markt vorherrschenden Strategien. Darauf aufbauend werden sowohl das Leistungsangebot als auch die wesentlichen Erfolgsfaktoren für das Private Banking dargestellt. Die Autoren sind ausgewiesene Experten des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401711
Deutschland -- Entrepreneurial Choice: Wer gründet ein Unternehmen? Merkmale von Gründern -- Entrepreneurship als Prozess …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401734
Der Markt fordert von Unternehmen immer schneller neue Produkte mit hoher Qualität zu niedrigen Preisen - eine Entwicklung, die sich weiter intensivieren wird. Wie kann Wertschöpfung unter diesen Bedingungen gelingen? Bisherige Strategie- und Managementverfahren bieten nicht immer eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401841