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Der ostdeutsche und der sächsische Arbeitsmarkt haben sich zu Beginn des dritten Quartals recht unterschiedlich entwickelt. Im ostdeutschen Arbeitsmarkt war die Arbeitslosenquote im Juli weiterhin rückläufig, die saisonbereinigte Vakanzquote stagnierte.
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Die Beschäftigung in Ostdeutschland und Sachsen ist weiterhin stabil. Die saisonbereinigten Arbeitslosenquoten waren im Oktober und November leicht rückläufig.
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Der ostdeutsche und sächsische Arbeitsmarkt befinden sich auch zu Beginn des Jahres 2017 im Aufschwung. Die saisonbereinigte Arbeitslosenquote ist nach kurzer Stagnation Ende des Jahres 2016 wieder gesunken.
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Der ostdeutsche und der sächsische Arbeitsmarkt haben auch im ersten Quartal 2017 ihre hohe Dynamik halten können. Die saisonbereinigte Arbeitslosenquote ist im Februar und März weiterhin gesunken.
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What happens when fiscal and/or monetary policy changes systematically? We construct a DSGE model in which agents have to estimate fiscal and monetary policy rules and assess how uncertainty surrounding the conduct of policymakers influences transition paths after policy changes. We find that...
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The recent crisis in the United States has often been associated with substantial amounts of policy uncertainty. In this paper we ask how uncertainty about fiscal policy affects the impact of fiscal policy changes on the economy when the government tries to counteract a deep recession. The...
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This paper analyzes the sustainability of fiscal debt contingent on fiscal policy operating in two fiscal regimes. The first regime is characterized by active policy (not reacting to debt) and the other by passive fiscal policy (reacting to debt). The average duration for which either regime can...
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This paper analyzes the monetary-fiscal interaction if the central bank conducts quantitative easing. Although asset purchases have similar effects on the real economy under monetary and fiscal dominance, wealth effects yield a qualitatively different response on the rate of inflation. Our...
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Using an estimated large-scale New-Keynesian model, we assess welfare and business cycle consequences of a fiscal union within EMU. We differentiate between three different scenarios: public revenue equalisation, tax harmonisation and a centralised fiscal authority. Relative to the status quo,...
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