Showing 1 - 10 of 284
Using a large panel data set of German manufacturing establishments, this paper investigates the impact of competition on training incidence as well as on the number of trained workers. According to theory, one would expect a negative relationship between product market competition and firms'...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003725752
Dienstleistungsbereich in Deutschland abdeckt. Wir finden Hinweise darauf, dass Arbeitgeber mit hoher Produktivität Mindestlöhne unterstützen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009579239
Deutschland Reformen zur Verbesserung dieser Situation durchgeführt. Ein wichtiger Teil dieser Reformen war die Einführung … indikatorenbasierter Finanzierungsmodelle. Diese Finanzierungsysteme sollten den Wettbewerb zwischen den Universitäten fördern, indem Teile … Quantils-Treatmenteffekten können wir die Hypothese, dass mehr Wettbewerb zwischen den Hochschulen Noteninflation verursacht …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009580237
den fünf großen Tankstellenmarken. Dies spricht für eine sehr hohes Maß an Wettbewerb im deutschen Tankstellenmarkt. Die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011312581
Dieses Paper analysiert einen Paneldatensatz täglicher Kraftstoffpreise von über 5000 Tankstellen in Deutschland und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012062096
We examine the relation between consumer search and equilibrium prices when collusion is endogenously determined. We develop a theoretical model and show that average price is a U-shaped function of the measure of searchers: prices are highest when there are no searchers (local monopoly power)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012007152
Mit dem Ziel den Wettbewerb auf dem Benzinmarkt zu erhöhen, wurde die so genannte Markttransparenzstelle für ….834 Stationen in Deutschland und unter Verwendung von sowohl Fixed-Effects-Methoden als auch eines Difference … Markttransparenzstelle für Kraftstoffe einen verschärften Wettbewerb auf dem Benzinmarkt, mit einer Reduzierung der Preismargen um 1-2 Cent …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012155116
A recent literature emphasizes the importance of the gender gap in willingness to compete as a partial explanation for gender differences in labor market outcomes. However, whereas experiments investigating willingness to compete typically do so in anonymous environments, real world competitions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011705210
We explore whether non-competitive pricing prevails in Germany’s retail gasoline market by examining the influence of the crude oil price on the retail gasoline price, focusing specifically on how this influence varies according to the brand and to the degree of competition in the vicinity of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010442326
A lack of transparency about policy performance can pose a major obstacle to welfare-enhancing policy competition across jurisdictions. In parallel surveys with German citizens and state parliamentarians, we document that both groups misperceive the performance of their state’s education...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014232734