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Education systems can be viewed as complex systems, by considering that learning, teaching, cognition and education are phenomena resulting from interactions between the heterogeneous agents that compose such systems. Given the complex nature of education systems, new approaches seem relevant,...
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Wir analysieren die Entwicklung der Bildungsrenditen in Westdeutschland in der Periode von 1984 bis 1997 auf der Basis der Humankapitaltheorie mit Daten des Sozio-Ökonomischen Panels. Die Schätzergebnisse zeigen, dass Frauen mit etwa 10% eine signifikant höhere durchschnittliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428322
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428575
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A method is proposed to measure capital services in production. This means that productive assets are weighted according to their user costs. The user costs of the individual asset classes are estimated based on data from the national accounts and other sources. The results show that, in the...
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This paper examines the Lucas Paradox and the Allocation Puzzle of international capital flows referring to a panel data set of EMU countries and major industrialized and emerging economies. Overall, the results do not provide evidence in favour of the Lucas Paradox and the Allocation Puzzle....
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Es wird eine Methode zur Messung des Produktionsfaktors Kapital vorgeschlagen, in der Vermögensarten nach ihrem Nutzungswert im Produktionsprozess gewichtet werden. Dazu werden Nutzungskosten für die einzelnen Anlageklassen mit Hilfe von Daten der Volkswirtschaftlichen Gesamtrechnungen sowie...
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