Showing 1 - 6 of 6
This review focusses on the transition of low-achieving school leavers - that is, those who left regular schools or special schools for students with learning disabilities without or with only a lower secondary school degree - into the vocational education and training (VET) system. Most of them...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011286007
Die Untersuchung sozialer Ungleichheiten gehört zum Hauptgeschäft der Soziologie. Viele Ursache-Wirkungs-Mechanismen für Ungleichheitsphänomene sind gut erforscht, zumeist existieren alternative oder komplementäre Erklärungen für vorhandene Ungleichheiten. Aus dem Wissen, wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009722554
Nach Daten des Instituts für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB) hat 2011 nur jeder zweite Betrieb Weiterbildungsmaßnahmen zeitlich oder finanziell gefördert. Die Weiterbildungsquote der Beschäftigten lag bei weniger als einem Drittel. Bestimmte Gruppen, wie gering qualifizierte oder...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010227871
Germany is widely known for its high-quality vocational education and training (VET) system. The two key features of that system are (a) firm-based training programs accompanied by a schoolbased component (of one to two days per week), in which apprentices acquire upper secondary general...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010429810
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012649523
Only few previous studies have explored cross-national variation in the relationship between educational certificates and competences. In this paper, we investigate the certificate-competence relationship, operationalized as skills gaps by level of educational attainment. More importantly, we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010441092