Showing 1 - 10 of 20
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012232113
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015077728
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012795612
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012795630
Flexibles Carsharing bietet in den Städten eine Alternative zum privaten PKW-Besitz. Der mögliche Beitrag dieser Dienstleistungen zu einer Reduktion der Autoanzahl wird aber immer wieder kontrovers diskutiert. Die empirische Datenbasis zu dieser Frage ist bisher noch relativ klein. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012321537
Comprehensive global decarbonization will require that transportation services cease to rely on fossil fuels. Here we develop a generic life-cycle cost model to address two closely related questions central to the emergence of sustainable transportation: (i) the utilization rates (hours of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012299779
Air pollution concentrations have been rapidly increasing in the major urban areas of Brazil caused mainly by the increasing use of vehicles. In the presence of this negative externality, environmental regulation is required. Car emission control policies in Brazil have relied basically on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011998397
This paper aims to describe the calculation of environmental and health externalities caused by air pollutants, accidents and noise from different transport modes (road, rail, air) on the route Frankfurt-Milan. The investigation is part of the QUITS project (QUITS = Quality Indicators for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428142
Im vorliegenden Diskussions-Papier werden die externen Luftverschmutzungskosten des motorisierten Individualverkehrs (MIV) für verschiedene Technologien, Fahrsituationen und alle Regionen in Deutschland berechnet. Dabei ist das Ziel der Untersuchung, die Notwendigkeit einer fahrtortsbezogenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428361