Showing 1 - 10 of 68
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003495163
Die vorliegende Arbeit untersucht den Einfluss von komplexen Steuertarifsystemen auf die Arbeits-Freizeit-Entscheidung von Individuen. Dazu wird ein wirtschaftswissenschaftliches Experiment mit 96 studentischen Teilnehmern durchgeführt. Es wird eine realitätsnahe Arbeits-Freizeit-Entscheidung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009242309
This paper investigates empirically the consumer demand of environmentally relevant goods for Germany, as well as their relationship to the demand for leisure. Higher prices for energy goods like gas, electricity or fuel oil due to higher indirect taxation amongst others may have serious welfare...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010340294
We revisit the alleged retirement consumption puzzle. According to the life-cycle theory, foreseeable income reductions such as those around retirement should not affect consumption. However, we first recall that given higher leisure endowments after retirement, the theory does predict a fall of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011455042
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003528376
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003365816
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012795612
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012795630
Flexibles Carsharing bietet in den Städten eine Alternative zum privaten PKW-Besitz. Der mögliche Beitrag dieser Dienstleistungen zu einer Reduktion der Autoanzahl wird aber immer wieder kontrovers diskutiert. Die empirische Datenbasis zu dieser Frage ist bisher noch relativ klein. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012321537