Showing 1 - 10 of 10
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011483896
Ulrich Buller und Holger Hanselka, Fraunhofer Gesellschaft, unterstreichen in ihrem Beitrag, dass im Sinne der zukünftigen "Art of Mobility" die gesamte Breite der motorisierten Fahrzeuge, vom Elektrofahrrad über das Elektroauto bis hin zum schweren Nutzfahrzeug, betrachtet werden muss. Unter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003903865
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003909572
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003909578
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003909580
Die Entwicklung und Produktion von Lithium-Ionen-Batterien für Fahrzeuganwendungen hat für die Automobilindustrie strategische Bedeutung. Ausschlaggebend für den neuen Markt für Batteriespitzentechnologie ist die Nachfrageentwicklung für Mild-, Voll- und Plug-in-Hybridfahrzeuge sowie für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003975718
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009355782
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012020470
For several decades growth of traffic volumes has outstrippedinvestments inroad infrastructure. The result has been a relentless increase intrafficcongestion. This paper reviews the economic principles behindcongestionpricing in static and dynamic settings, which derive from thebenefits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304387
One of the main unanswered questions in the field of urban economics is to which extent subsidies to public transit are justified. We examine one of the main benefits of public transit, a reduction in car congestion externalities, the so-called congestion relief benefit, using quasi-natural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010477114