Showing 1 - 10 of 242
Diese Pilotstudie soll auf der inhaltlichen Ebene erste Erkenntnisse darüber liefern, inwieweit unterschiedliche Vermittlerstrategien und -einstellungen Auswirkungen auf die Wiederbeschäftigungschancen der betreuten Arbeitslosen haben. Auf der methodischen Ebene soll untersucht werden,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009777262
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002966885
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002966912
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002966929
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002966948
We conduct a field experiment to evaluate the effectiveness of labor market speeddates where unemployed workers meet temporary employment agencies. Our analysis shows that participation in such events increases immediate job finding by 6-7 percentage points. In the subsequent months, employment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011978388
Our paper analyzes the role of public employment agencies in job matching, in particular the effects of the restructuring of the Federal Employment Agency in Germany (Hartz III labor market reform) for aggregate matching and unemployment. Based on two microeconomic datasets, we show that the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013454807
Arbeitsvermittlung ist ein in diesem Zusammenhang eingeführtes, der organisationalen Selbstbeobachtung und Selbststeuerung dienendes … Alltagspraktiken im Regelbetrieb der Arbeitsvermittlung und schließt die Ausbildungsvermittlung und den Arbeitgeberservice mit ein. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011416122
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002966768
For selected target groups, such as unemployed and disadvantaged youth, Christoph Ehlert demonstrates that flexible and well-targeted programmes significantly improve employment chances. To be effective, these programmes must combine individual coaching, classroom training and temporary work....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401977