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Based on official records from the former East German Ministry for State Security, we quantify the long-term costs of state surveillance on social capital and economic performance. Using county-level variation in the spy density in the 1980s, we exploit discontinuities at state borders to show...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011308454
What are the long-term effects of Communism on economically relevant notions such as social trust? To answer this question, we use the reunification of Germany as a natural experiment and study the post-reunification trajectory of convergence with regard to individuals' trust and risk, as well...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009012393
Herausforderung (industrieller) Strukturwandel -- Anlässe und Trigger für Kooperationen sowie Einflussfaktoren -- Arten von Kooperationen -- Kooperation, Vertrauen und Kontrolle -- Kooperationsgestaltung in der Praxis -- Beziehungen außerhalb der Wirtschaft -- Phasen und Stufen der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012496303
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003864626
This research introduces an agent-based simulation model representing the dynamic processes of cooperative R&D in the manufacturing sector of South Korea. Firms' behavior is defined according to empirical findings on the Korean Innovation Survey 2005 and captured in a multivariate probit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009766256
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010410365
Einführung -- Einfluss der Digitalisierung auf die Struktur und den Wettbewerb im TV-Markt -- Kooperationen und Netzwerke auf TV-Märkten als Antwort auf veränderte Wettbewerbssituationen und als Mittel zur Erzielung von Wettbewerbsvorteilen -- Implikationen für die Entwicklung eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814827
Part I . FRANCHISE Networks -- Innovation and Plural Form -- Peer Trust in Franchise Networks -- Business Model Innovation in Franchising -- Organizational Innovation and Microfranchising -- Competitive Advantage through CSR -- Institutional Influences and Competitiveness -- Principles of Fair...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399052
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011877711
Offene Geschäftsmodelle zeichnen sich unter anderem dadurch aus, dass Kooperationen mit externen Akteuren in der Wertschöpfung und Ertragsgenerierung eines Unternehmens eine zentrale Rolle spielen. Anne-Kathrin Müller stellt den Zusammenhang zwischen offenen Geschäftsmodellen sowie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401736