Showing 1 - 9 of 9
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001232125
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001120425
Theoretical reasoning shows that spatial effects of transport cost reductions may crucially depend on market structures in the tradables sector (degree of market power, strength of economies of scale, free or no free entry). The aim of this paper is to compare empirically the effects of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010504937
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001205430
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001216913
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001157929
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000997990
Dieser Beiträg beschäftigt sich mit optimalen Preisen für Verkehrsinfrastruktureinrichtungen. Angefangen von First-Best Preisen werden weitere Möglichkeiten der Preisbildung dargestellt und deren Eignung für Verkehrsinfrastuktureinrichtungen diskutiert. Bereits aus normativer Sicht wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010222452
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000681224